16 Temmuz 2013 Salı

Yumurtalı Bulgur Köftesi

Malzemeler:
1 su bard. esmer bulgur
1 yemek kaşığı salça
2 diş sarımsak
1 yumurta
maydanoz
karabiber,kırmızıbiber,kimyon
1 küçük soğan
zeytinyağ

Ramazanda yemeğin hem tok tutmasını hem de kilo almayı istemeyenler için kendim olağan tariflerden esinlenerek hazırladığım light çiğ köfte tarifimi paylaşıyorum sizinle..
Hazırlanışı:
Öncelikle bulguru sıcak suyla ıslatın(ben burada ölçü kullanmadım bulgurun üstünü 2 parmak geçmesi yeterli). Bir süre üstü kapalı beklektikten sonra baharatları, ince kıyılmış soğanı, salçayı (ben ev salçası kullandım bu yüzden ayrıca tuz eklemedim), sarımsağı ekleyip iyice yoğurun.Tavada 1 yemek kaşığı zeytinyağını kızdırıp yumurtayı pişirin. Bulgura yumurtayı ve maydanozu ekleyip köfte şekli verin. Nar ekşisi ve istediğiniz yeşilliklerle servis yapın.Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder